Kısa açıklama:
Tarihsel ve toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan her türlü değerlerle bunları kullanmada, sonraki kuşaklara iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların tümüne KÜLTÜR denir.
Müzeler, " Toplumun ve gelişiminin hizmetinde olan, halka açık, insana ve yaşadığı çevresine tanıklık etmiş malzemelerin üzerinde araştırmalar yapan, toplayan, koruyan, bilgiyi paylaşan ve sonunda inceleme, eğitim ve zevk alma doğrultusunda sergileyen, kâr düşüncesinden bağımsız, sürekliliği olan bir kurum" olarak tanımlanmaktadır.
Ülkemizde ve birçok ülkede Tarih öğretiminde Müze ve Tarihi mekânlarının oldukça sınırlı kullanıldığı ve maalesef Tarih derslerinin daha çok sınıf ortamında işlenildiği görülmektedir. Buna karşın öğrencilerimizin, gezi-gözlem yöntemi ile desteklenen Tarih öğretimi daha ilgi çekici bulduğu ortadadır. Projemizle öğrencilerimizin müzelerde aktif bulunarak bir tarihçi gibi geçmişi anlamaları, yorumlamaları beklenmektedir.
Hedefler:
Projemizde, müzede çok yönlü ve etkili öğrenmenin önemine vurgu yapılmaktadır. Müzeler; yaratıcılık, mantık, gözlem, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunabilecek yaygın eğitim kurumlarıdır ve öğrencilerimiz kesinlikle müzelerde bulunmalıdır.
Öğrencilerimiz,
Müzelerin geçmişin geleceğe aktarımında yol gösterici olduğunu fark edecektir.
Sanat, Tarih ve Kültür nesnelerini yakından tanıyarak yorumlama ve değerlendirmede bulunacaktır.
Müzede öğrenme kapsamında, müzelerin sınıf ortamında sağlanamayan veya ortaya çıkarılamayan yetenek ve becerileri ortaya çıkarmadaki rolü fark edilecektir.
Müzelere yapılan okul ziyaretleri, müfredatla ilişkilendirililecektir
Toplumun sanat, tarih ve kültürel açısından kalkındırılmasında Müze Eğitimi başat rol oynacaktır.
Öğrencinin aktif katılımını teşvik eden, mekan dışı eğitim ve üst düzey bilişsel aktiviteleri destekleyen proje tabanlı öğrenme ile bu hedeflere daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçlanmıştır.
Çalışma Süreci:
Proje süreci 5 ay olarak belirlenmiştir.( Eylül- Ocak )
Öğretmen ve öğrencilerin proje süresince twinspace üzerinden paylaşım yapmaları teşvik edilecek ve forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Proje üyelerinin fikirleri alınacak ve ekip çalışması, işbirliği içerisinde proje yürütülecektir.
Etkinlik takvim planımız:
Eylül Etkinlikleri
Öğretmen Tanışma Webinarı
Öğrenci Tanışma Sohbeti
Tutum Ölçeği / Ön Test Uygulanması
Proje Afiş Logo Hazırlanması
Ekim Etkinlikleri
Karışık Okul Takımı Hazırlanması
Müze Kavram Bulutu, Kavram Haritası
Röportaj
Müze Kahoot Online Quizi
Kasım Etkinlikleri
Müze Ziyareti-I
Ortak Ürün Çalışması –I
Karışık Okul Takımı Çalışmaları-I
Clastools Çalışmaları
Aralık Etkinlikleri
Müze Ziyareti-II
Ortak Ürün Çalışması –II
Karışık Okul Takımı Çalışmaları-II
QR Code Müze Haritası
Ocak Etkinlikleri
Okul Müzesi ve Müze Kartı Oluşturulması
e-book çalışması
Proje Kapanış Webinarı
Proje Kapanış Sohbeti
Beklenen Sonuçlar :
Bu proje ile müzede çok yönlü ve etkili öğrenme ortamında öğrencilerimizin, yaratıcılık, mantık, gözlem, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine olanak sağlanacaktır. Projemizde yer alan her okulumuz okulunda bir müze oluşturacaktır.
Öğrencilerimizin, projede asli olarak sorumluluk almaları, bireysel, küçük gruplar ya da takım halindeki çalışmalarda sorgulayan–araştıran, analiz eden, karar veren mizaçta olmaları ve proje takviminde yer alan etkinlik ve ürünlerin sunulması beklenmektedir.
Projede yer okulların okul panoları aktif olarak kullanılması, Eba'da ve okul sitesinde her ay haber yayımlanması, Yerel basın da yaygınlaştırma etkinlikleri için kullanılması düşünülmektedir. Ayrıca sosyal medya hesaplarında da Müzecilik ve Müze Eğitimi Hesapları açılacaktır.
Projemizin, il ve ilçelerde belirli tarihlerde düzenlenen eTwinning Proje Sergisinde ve Tübitak 4006 Bilim Fuarında bir proje olarak sergilenmesi beklenmektedir.
Azerbaycan'dan 3üyemiz, Türkiye'den 30 üyemiz olmak üzere 33 üye okulun katılımı ile projemiz Ocak 2020 tarihiyle etkinlik takvimine uygun olarak tamamlanmıştır.