Kısa açıklama:
Bir tutkudur öğretmenlik. Öğretme sevdasına tutulmuş bir gönlün dur durak bilmeden, yorgunluk nedir düşünmeden, uçsuz bucaksız bilgi coğrafyasında sadece kendi alanında değil elinden geldiğince kendisini rol – model alacak olan öğrencilerine bir kaynak olabilme uğraşıdır. Zor ve meşakkatli bu uzun yolda elinde ilim ve irfan meşalesiyle yürürken sabır kalkanını hiçbir zaman indirmeyen kalem erbabı, gönlü ve zihni derya olandır öğretmen.
Nurettin Topçu'nun muallim sadece bir memur değildir. Belki genç ruhları kendisine mahsus bir manadan örs üzerinde döverek işleyen bir demircidir sözünden hareketle, Geleceğimizin mimarı, ülkelerimizin lokomotifi olacak çocuklarımızı, gençlerimizi hayata hazırlarken üstleneceğimiz sorumluluktur: ÇOCUK DAVAMIZ ( Kazım Karabekir'in eserindeki nitelendirmesiyle ) Projemizle amacımız çocuklarımızı hayata çok yönlü hazırlamaktır.
Hedefler:
Kazım Karabekir, Çocuk Davamız kitabında çocuklarımızın nedenleriyle birlikte şu vasıflarla mücehhez ( donanımlı ) olmalarını tavsiye etmektedir.
Çocuklarımız,
Salabetli olmalıdır. Bu onları ahlaki bozuntulardan ve etkilerden korur.
Sağlam olmalıdır Bu onları sıhhi hastalıklardan korur.
Samimi olmalıdır. Bu onları vatandaşına karşı ruhen bağlar ve vatan malını sevdirir.
Sadık olmalıdır. Bu onları sözüne, vazifesine, kanununa sadakat içtimai birliği perçinler.
Sabırlı olmalıdır. Bu onları her işlerinde sebatlı yapar ve her güçlüğü yenmeye kabiliyetli kılar.
Projemizde hedefimiz öğrencilerimize, 5S olarak nitelendireceğimiz SALABET, SAĞLAMLIK; SAMİMİYET, SADAKAT ve SABIRLI olma vasıflarını kazandırmaktır.
Projemizde yer alacak öğretmenlerimizin de yine Kazım KARABEKİR'in Türk Yılmaz'ın yer alan 5F modelinde yer alan FAZİLETLİ, FERAGATLİ, FAAL, FİKİRLİ ve FEDAKAR olarak öğrencilerine rehber olmalarıdır.
Çalışma Süreci:
Proje süreci 5 ay olarak belirlenmiştir.( Eylül- Ocak )
Öğretmen ve öğrencilerin proje süresince twinspace üzerinden paylaşım yapmaları teşvik edilecek ve forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Proje üyelerinin fikirleri alınacak ve ekip çalışması, işbirliği içerisinde proje yürütülecektir.
Etkinlik takvim planımız:
Eylül Etkinlikleri
Öğretmen Tanışma Webinarı
Öğrenci Tanışma Sohbeti
Tutum Ölçeği / Ön Test Uygulanması
Proje Afiş Logo Hazırlanması
Ekim Etkinlikleri
Karışık Okul Takımı Hazırlanması
Çocuk Davamız Kavram Bulutu, Kavram Haritası
SALABET Temalı Kahoot
SAĞLAMLIK Temalı C Vitamini Günü
Kasım Etkinlikleri
Samimiyet Temalı Şarkı Sözü & Bestesi
Ortak Ürün Çalışması –I
Karışık Okul Takımı Çalışmaları-I
Classtools Çalışmaları
Aralık Etkinlikleri
SADAKAT Temalı Oyun Hazırlanması
Ortak Ürün Çalışması –II
Karışık Okul Takımı Çalışmaları-II
5S QR Code Kartları
Ocak Etkinlikleri
SABIR temalı Yaratıcı Drama
e-book çalışması
Proje Kapanış Webinarı
Proje Kapanış Sohbeti
Beklenen Sonuçlar :
Öğrencinin aktif katılımını teşvik eden ve üst düzey bilişsel aktiviteleri destekleyen proje tabanlı öğrenme ile proje hedeflerimize daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçlanmıştır. Öğrencilerimizin hayata çok yönlü hazırlanması geleceğimizin teminatı olacaktır.
Öğrencilerimizin, projede asli olarak sorumluluk almaları, bireysel, küçük gruplar ya da takım halindeki çalışmalarda sorgulayan–araştıran, analiz eden, karar veren mizaçta olmaları ve proje takviminde yer alan etkinlik ve ürünlerin sunulması beklenmektedir.
Projede yer okulların okul panoları aktif olarak kullanılması, Eba'da ve okul sitesinde her ay haber yayımlanması, Yerel basın da yaygınlaştırma etkinlikleri için kullanılması düşünülmektedir. Ayrıca sosyal medya hesaplarında da Çocuk Davamız hesapları açılacaktır.
Projemizin, il ve ilçelerde belirli tarihlerde düzenlenen eTwinning Proje Sergisinde ve Tübitak 4006 Bilim Fuarında bir proje olarak sergilenmesi beklenmektedir.
Azerbaycan'dan 1 üyemiz, Türkiye'den 15 üyemiz olmak üzere 16 üye okulun katılımı ile projemiz Ocak 2020 tarihiyle etkinlik takvimine uygun olarak tamamlanmıştır.