PROJE AMACI: Öncelikle projemizdeki esas amaç bilişim teknolojileri alanında çocukları oyun dışı erdemli ,ahlaklı bireyler olarak yetişmeleri ,sorumluluk duygusu kazanmaları ve teknoloji bağımlılığını en aza indirmeleri için çalışmalar yapmaktır.
HEDEFLER:
-Ahlaki boyutta erdemli bireyler olmak,
-Yapay zekayla değil doğal zekayla hareket etmek,
-Bilişim teknolojilerini ihtiyaca istinaden kullanmak,
-Değerler eğitimi boyutunda teknolojiyi etkin hale getirmek,
-Somut konularla kodlama yapan çocuklarla soyut konuları kodlayabilmek,
-Tasarımlar yaparak olay içselleştirmek,
-Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara yönelik etkinlikler hazırlayarak onları sürece dahil etmek,
-Projeyi ilkokul düzeyindeki çocuklarda yaygınlaştırmak,
-Drama oyunlarını birleştirerek kısa filmler yapmak,
-Doğayı da yaşayan diğer canlılara zarar vermeden teknolojiyi kullanmak,
-Sorumluluk duygusunu geliştirmek,
SÜRE: EKİM-MAYIS arası sekiz ay.
SINIF:4.SINIF
SÜREÇ:
Planlanan takvim doğrultusunda iş bölümü yaparak ,çalışmaları ortak karar süzgecinden geçirerek bir sosyal medya ağı( Facebook, WhatsApp) kullanarak paylaşımlar yapılacaktır.
Projeye ilköğretim kurumlarındaki ve bilsem kurumlarındaki öğrenciler dahil edilecektir. Oluşturulan gruplarla karma olarak bilsemde atölye çalışmaları yapılacaktır.Türkiye genelinde ortak çalışmalar dahilinde onbir okul hareket etmiştir. Planlanan takvim dahilinde kullanılan Web 2.0 araçları şunlardır:
Tagul(Word Art)
https://wordart.com/edit/d9m9r5hww0on
Canva poster-afiş
https://www.canva.com/design/DADIAn6iMMA/UYObh_CVaZxmwx4b7ySYPQ/edit
https://www.canva.com/design/DADD6oyKdmY/U1w-3AnMvb2b_0_GjFWXyw/edit
https://www.canva.com/design/DADJyo2MDlQ/mm1_4JyWIiphlhR3bIobiw/edit
Powton ,ders videosu
https://www.youtube.com/watch?v=luehjoy5XU8
https://www.youtube.com/watch?v=aqwHfIgoEY8&t=12s
Pixton
https://www.pixton.com/tr/schools/comic-strip/cxk42jhs
https://www.pixton.com/tr/schools/comic-strip/61na1exp
Photo Story (Dijital Hikaye)
https://www.youtube.com/watch?v=vSf7MLlKl2g
https://www.youtube.com/watch?v=p2RjaPcnHSQ&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=6AvFdHuAAtU&t=53s
Learning Apps uygulama
https://www.youtube.com/watch?v=dJjNC1O54q4
https://www.youtube.com/watch?v=snUc-3NwB4U
Camtasia
https://www.youtube.com/watch?v=Wy1b37kqMYU
Khoot
https://create.kahoot.it/kahoots/my-kahoots
https://create.kahoot.it/details/hayat-bilgisi/cbee41a2-5307-4a4d-a9b5-8887f0355853
https://create.kahoot.it/details/matematik/7a4ba35a-dd2c-46be-bf7d-1a129eea3253
https://create.kahoot.it/details/degerlerimiz/9075a9cd-35c4-4379-ac99-0da1023a5ee3
https://create.kahoot.it/details/dikkat-testi/292da372-7858-476e-8823-15bb175191d5
Story Jumper (E-Book)
https://www.storyjumper.com/book/index/70461235/nurum2004
Survey Monkey (Anket) öğretmen
https://tr.surveymonkey.com/home/?ut_source=header
Google Form (Anket) öğrenci
https://docs.google.com/forms/d/11Vbe4Q1SwVjMaDeAjFWZ659-t91_cJFnz8Hp_JKEtGg
http://www.eba.gov.tr/haber/1552835989 çanakkale gazetesi
http://www.eba.gov.tr/haber/1541016961 ilk webinar
https://www.eba.gov.tr/haber/1560324744 eba son haber
https://www.youtube.com/watch?v=X_fbxk3bA8I ortak şarkımız